Alla inlägg under februari 2011

Av Solveig Pusa - 15 februari 2011 17:36

Glömde ju att lägga in kort på presenterna jag fick av min älskade dotter.

Hon hade sytt en kudde och virkat ett halsband på slöjden...

Ena sidan.......................andra sidan

    

    Pärlorna på halsbandset betyder MAMMA.

Hon är så duktig.

                                                  
   

Av Solveig Pusa - 14 februari 2011 21:49

....har jag och Sivert varit förlovade. Vi förlovde oss på alla hjärtans dag 1992 på Restaurang Kina. Våra vänner Ulrik och Jeannete va med och vi åt en god middag tillsammans. Tänk va tiden ha gott fort å va mycket vi fått uppleva och va me om tillsammans.

Jag älskar honom av hela mitt hjärta.  

Av Solveig Pusa - 14 februari 2011 21:39

Det finns en blomma vit som snö
kan ej vissna kan ej dö
Den blomman känner du säkert igen
trofast vänskap heter den
.

  

     

Kram alla mina vänner!

 

Av Solveig Pusa - 13 februari 2011 15:28

firade jag tillsammans med min familj och brorsan med fru och borsdotter.

Frukosten och presenterna var framdukade när jag kom ner på morgonen.

Jag fick då ett armband, en pilatesboll och 4st planksteksplankor.

Sedan stod jag och förberede kvällens 3rättermiddag & dukade till kl 3.

                                FÖRE.........  

  

Kl 5 kom våra gäster, då bjöds det på Tomatsoppa med kräftröra och smördegsbröd till förrätt, Oxfilé,ytterfilé, bakpotatis, rödvinssås, bearnessås och sallad till varmrätt & hemmagjord passionsfruks- & blåbärsglass till efterrätt.

De vart rätt lyckat änfast potatisen hamnade uppner på golvet en sväng.

Men jag tror dom va rätt nöjda ändå. Dom sa då att de va gott.....

                                  ....EFTER!  

  

Av Håkans fick jag ett armband till och 4st plankor. Så jag fick de jag önskade

mig x 2. 

Är supernöjd med min födelsedag.  

Och när man då och då gick in på facebook under dagen och läste alla underbara ord och alla gratulationer man fått där och sms å telfonsamtal med sång och hurrarop så kom de en lite tår på min kind    

Är så oerhört glad att jag få ha så underbara vänner nära och runtom mig.


                            

                                         Tack för att NI finns!

Av Solveig Pusa - 13 februari 2011 15:15

Våran alldra bästaste Kickan fylde 40 år i tisdags och de firades med ett härligt kalas.  

Hon är värd all uppmärksamhet hon fick. En toppen brud hon är våran Katarina.

Av Solveig Pusa - 6 februari 2011 17:31

..... började med att vi firade våran stora kille på hans 15 årsdag. Han fick sin efterlängtade mobil och en hjälm

                 

Sedan va de bara att packa matsäcken för att beges sig ut på sjön för lite grillning & fiskning.              Och lite bus såklart när Ante och Amanda är me.


Efter en mysig dag ute så bar de hemåt för att fixa till sig för kvällens bravader.   

Hemlings Intr.för hade ordnat Mormors Salonger på Folkets hus här hemma i Långviksmon. Med härliga vänner och super god mat och underhållning så blev kvällen jätte lyckad.

         De bevisar dom här korten att vi hade kul......

Hoppas att de inte dröjer så länge tills nästa gång????? 

Av Solveig Pusa - 4 februari 2011 19:21

var man stortjock och låg på Ö-viks sjukhus med värkar och kl 05.06 på måndagmorgonen den 5 februari fick vi en underbart söt kille.... 3850gr & 51 cm.

Vi älskar dig av hela vårt hjärta.  

Av Solveig Pusa - 4 februari 2011 18:56

Kan bara säga att vi är ett riktigt kanongäng. Hur kul kan man ha?????

      

Vi åt av ett uderbart "knytkalasbord", där fanns allt å de va super gott....

      

Gunnar eldade så de blev så varmt å mysigt...  

  

Vi leka musiklekar och frågesport. Vissa va duktiga på musik andra på tv-pogram???

Några tårar   blev de oxå men dom torkade vi bort fort & fortsatte sedan skratta...

Vår älskade Bitte fick en jätte fin tavla av oss och hon sjöng en sång till oss   

    som hon skrivit om lite....

"Ni är oslagbara, ni är de bästa, de finns inget ni inte kan. Ni ska veta, att ni är världens skatt, så håll ut, för detta kommer aldrig att ta slut"


 

TACK FÖR EN HELT UNDERBART ROLIG KVÄLL!!!!!!    

Ovido - Quiz & Flashcards